SAFRA KESESİYLE BAŞLAYAN YOLCULUK

İlk evrede anlaşılamayan zaman içinde kendisini gösteren bir yolculukdu aslında.yediklerim dokundu sanıyosun. Geçer diye bekliyosun uzun uzun. Sonra şiddetli bir sancıyla midenin tam üstünde başlayan felaket bir ağrı. Midem midem diyosun ama safra kesesi olduğunu anlamıyosun bile, doktora gidene kadar.doktor ultrasyona gönderiyor işte o zaman anlaşılıyor.
Safra kesesinde taş olduğunun belirtileri:
  • 1.Ara sırada olsa yemeklerden sonra ortaya çıkan mide sandığımız ama aslında safra kesemizin ağrıması.
  • 2.Baharatlı yemeklerden
  • 3.Çikolata yedikten sonra
  • 4.Yağlı yemeklerden sonra oluşan yoğun sancılardır.

TEDAVİ SÜRECİ
Aslına bakılacak olunursa tedavisi taşlar oluşmadan doktor kontrolünde ilaç yardımıyla uygulanıyor.
Eğer hamileyseniz;
sizin için tedavi pek de mümkün değil. Çünkü bebeğiniz karnınızda ve size uygun tedavi şekli yok. Zaten annelik de bebeğe zarar gelmesin diye olacak tedaviyi redddetmek değil midir? İşte tam olarak da böyle başlamıştı hikayemiz. Ve hamilelik biter bebek bir şekilde acı çekilerek dünyaya getirilir ama safra kesesinde oluşan taşlar hala acı vermeye devam eder.

SAFRA KESESİ AMELİYATI
Aslına bakılacak olunursa ben enjektörden bile korkardım. Ama o acı git gide çekilmez oldu. Yine bir gün o sancı günlerden. Ve ben yeni doğum yapmış, bebeğini henüz doya doya sevememiş bir anneydim. Doğumdan beş gün sonra bebeği kontrole götürmüştük. O gün bebekten çok benmişim sararan ve sarılık değerleri yüksek çıkan. Hemen dediler hemen bir gastroentoloji doktoruna.
Gastroentoloji; safra kesesini araştıran bir bilim dalı diyelim. Gastroentoloji doktoru Ercp ile taşı almamız lazım taş kanala düşmüş sarılık olmuşsun dedi. Çok korkmuştum aslında ha kendime bişey olacak diye değil bebeğim yanımda ya mikrop kaparsa ya bişey olursa diye. Doktora anlattım bugün eve gidin bebeğin çok küçük dedi. Çok mutlu oldum sancı çeke çeke. O an sancım bir anda olsa geçi vermişlti sanki. Ve ercp için hazırdım. Narkoz verdiler ve sonrası yok bende. Sanki uzun uzun uyumuşum gibi.uyandığımda doktor kanaldan taşı aldık dedi. Geçti artık diye mutlu oldum yine.
Ve aradan bir hafta yine geçmeden yine sancı. Doktor safra kesesinin alınmasını söylemişti. Artık hazırdım ameliyata. Bu kadar çekilen sancıya bir dur deme vakti gelmişti. Annneme babamı çağırmasını söylemiştim. Babam olunca ondan destek alacaktım. Ne de olsa hayattaki en değerli varlığım. Sabaha kadar ağladım o gün. Her saat başı saat kaç baba ? Diye sorar oldum. Saat artık 6.30 olmuştu babamla hastane yoluna koyulduk. Ve işte ameliyat vakti geldi babam beni ameliyata hazırladı öptü beni bende onu öptüm doya doya korkuyodu bana bişey olur diye o üzülmesin diye hep güldüm bişey olmayacak gelicem dedim. Ameliyat başarıyla geçti on tane taş oluşmuş safra kesesinde. Uyandığımda sevdiklerim başımdaydı. Ve artık safra kesesi olmadan çok mutluydum.